Іванна Регалова: «Навчаюся охоче та наполегливо, бо знання – це капітал, який ніколи не зношується»

Іванна Регалова – студентка 4 курсу фармацевтичного факультету, член студентського парламенту та активна учасниця проєкту «Ментор». Працюючи у студентському науковому гуртку на базі кафедри організації економіки фармації ТНМУ, долучається до наукових досліджень з біофармації. Про навчання й прагнення реалізувати себе в обраній професії, участь у наукових та студентських проєктах та улюблені заняття у вільний час Іванна розповіла в інтерв’ю «Медичній академії».

– Своє майбутнє ви пов’язуєте зі сферою фармацевтики. Хтось з рідних працює в цій галузі?

– Ні, в моїй родині я буду першим фармацевтом. Ще до університету багато читала про фармацевтичну галузь, яка стрімко розвивається. І у вступній заяві до ТНМУ вказала лише один факультет – фармацевтичний. Навчаюся охоче та наполегливо, бо знання – це капітал, який ніколи не зношується.

– Звідки чотири роки тому приїхали подавати документи до ТНМУ?

– Я приїхала до Тернополя з Житомирщини. Закінчила школу у селі Закутинці Бердичівського району. Навчаючись у старших класах, брала участь у районних та обласних олімпіадах з хімії, біології, англійської мови. Відвідувала також заняття в позашкільному навчальному закладі «Мала академія наук учнівської молоді» та була учасницею Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт.

– Якій темі присвятили свою наукову розвідку?

– Я працювала у секції «Історія України»: досліджувала трагічні події на Волині у 1940-х роках. В 11 класі стала призером обласного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України. Участь у конкурсі сприяла набуттю корисних навичок зі збирання та систематизації великої кількості інформації. Це був мій перший досвід наукової діяльності й презентації власних досягнень, який пригодився, коли стала студенткою ТНМУ: я вже не так хвилювалася під час публічного виступу. В школі брала також участь в командних змаганнях з біології, історії. На змагання або турніри приїжджали старшокласники з різних областей, щоб продемонструвати власні знання та ерудицію, й це теж був чудовий майданчик для набуття досвіду командної гри, ведення дискусії, аргументованого відстоювання власної думки.

– У ваших батьків, крім вас, є ще діти?

– Маю молодших брата і сестру. Назар – студент 2 курсу Національного технічного університету «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського», де опановує інформаційні технології та комп’ютерне програмування. Сестра Богдана закінчує 11 клас.

– Яка тема вашої студентської науково-дослідної роботи?

– «Біофармацевтичне дослідження таблетованих лікарських препаратів». Тема цікава, творча. Її мені підказав керівник наукового гуртка –доктор фармацевтичних наук, професор, завідувач кафедри управління та економіки фармації з технологією ліків Тарас Андрійович Грошовий. Використовуючи можливості Інтернету, на засіданнях студентського наукового гуртка спілкуємося в онлайн-режимі з відомими представниками нашої галузі, керівниками та менеджерами фармацевтичних кампаній. Цікаво також брати участь у Всеукраїнських олімпіадах студентів фармацевтичних факультетів. Торік я представляла наш університет на Всеукраїнській студентській олімпіаді з дисципліни «Фармацевтичне право та законодавство», що відбулася в Харкові на базі Національного фармацевтичного університету.

– Чи є у вас улюблені фармацевтичні дисципліни?

– Вони всі цікаві: фармацевтична хімія та клінічна фармація, технологія ліків, організація та економіка фармації, менеджмент і маркетинг…

– З майбутньою спеціалізацією вже визначилися?

– Це було непросто. У фармації всі напрямки діяльності важливі, вагалася який з них обрати.

– Що ж обрали?

– Технологію ліків. Навчальні дисципліни «Аптечна технологія лікарських засобів» і «Промислова технологія лікарських засобів» зацікавили мене з першої лекції, а «Державна фармакопея України» – правовий документ, що містить загальні вимоги до ліків й методики контролю їх якості,  є моєю настільною книгою. За чотири роки вивчила всі вміщені тут монографії. Імпонує, що фармацевтична наука розвиває здатність до аналітичного мислення, логічного та послідовного. Фахівець має знати все про ліки, їх застосування та дозування: як виростити рослину, як добути лікарську субстанцію й правильно виготовити лікарський засіб, щоб головний активний фармацевтичний складник не втратив своїх фізичних властивостей… Викладачі дуже добре навчають. Базові уміння та навички відпрацьовуємо на заняттях у навчальній аптеці на кафедрі управління та економіки фармації з технологією ліків.

– Розкажіть про свою участь у проєкті «Ментор», що набув популярності серед студентів ТНМУ.

– Вирішила до нього приєднатися одразу щойно дізналася. Бо я теж була першокурсницею й у мене також був адаптивний період, коли хотілося, щоб хтось зі старшокурсників поділився власним досвідом і мотивував власним прикладом. Минуло чотири роки й тепер вже я ділюся своїми знаннями, вміннями та навичками зі студентами першого року навчання. Щоб взяти участь у проєкті, подала заявку та пройшла конкурсний добір. Я ментор 101 студентської академічної групи. Перше спілкування було дистанційним – через карантинні обмеження, але від того не менш цікавим. Запитань не бракувало. Різних. Приміром, які зошити найкращі для конспектування, які дисципліни вивчають на старших курсах, як скоригувати свій час, щоб встигнути все… У період сесії найчастіше питають поради, як краще підготуватися до екзаменів і систематизувати великий обсяг вивченого матеріалу. Група – дружна, ініціативна, активна, з ними цікаво, бо кожен – особистість, і водночас всіх об’єднує майбутній фах та прагнення стати добрими спеціалістами. Рада їм у цьому допомогти.

– Чим захоплюєтеся на дозвіллі? Як відпочиваєте?

– Найкраще відпочивається вдома, з рідними. Дуже люблю готувати різні страви. І не має значення, скільки часу на це знадобиться, бо сам процес приготування їжі для мене – задоволення. Традиційно на свята, зокрема, на кожне Різдво, готую торт з вишень. Рецепт – мамин. У дитинстві, пам’ятаю, я завжди була поблизу, коли мама пекла. Придивлялася, як вона тісто готує, крем робить, як прикрашає, щоб вийшов справжній витвір кулінарного мистецтва. Мама пояснювала що та як треба робити, а одного разу запропонувала: «Спробуй сама спекти. Інгредієнти ти знаєш». Я спробувала, відтоді це мій фірмовий десерт. Є в нашій родині й свій перевірений рецепт паски. Пасок на Великдень мама пече багато, різних, а ми з сестрою їй допомагаємо. Ефективним засобом відпочинку для мене є гімнастика, пробіжка. Готуючись до занять, багато працюю за комп’ютером, а рухова активність допомагає уникати перевтоми. Як і медитація, що дозволяє відволіктися від щоденних турбот, сприяє емоційному розвантаженню. Навіть після п’яти хвилин медитації відчуваєш приплив бадьорості, енергії та з новими силами продовжуєш працювати.

– Ваша улюблена цитата чи афоризм?

– Їх у мене кілька. Зокрема, подобається вислів: «Якщо чогось не можеш досягти – отже, ти погано цього хочеш». Правдиво та мотивувально! А ще дотримуюся принципу «Кожна дія має мати якийсь сенс». Важливо знати своє покликання та бути наполегливим у досягненні мети. Я навчаюся, щоб здобути обрану професію та застосовувати власні знання й уміння з користю для людей.

Лідія ХМІЛЯР