Нове покоління медсестер: досягнення та інновації в медсестринстві

У ТНМУ відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Нове покоління медичних сестер: досягнення та інновації в медсестринстві». Захід організувала та провела кафедра вищої медсестринської освіти, догляду за хворими та клінічної імунології спільно з Центром розвитку медсестринства Міністерства охорони здоров’я України, Вищою інноваційною школою «Колегіум Мазовія» (м. Сєдльце, Польща), Українським центром ресурсів розвитку університету Мак’юен (Едмонтон, Канада) та Університетом Альберти (Едмонтон, Канада). Зібрання об’єднало понад 450 науковців з різних куточків світу.

Відкриття конференції розпочалося з вступної промови проректора з наукової роботи ТНМУ, професора Івана Кліща. Він передав слова вітання від імені ректора ТНМУ, члена-кореспондента НАМН України, професора Михайла Корди, наголосив на необхідності вдосконалення в Україні потужної медсестринської освіти, а також побажав успіхів і плідної роботи учасникам наукового зібрання.

Привітала учасників конференції Ева Чечелевська, декан факультету наук про здоров’я вищої інноваційної школи «Колегіум Мазовія» (м. Сєдльце, Польща) та презентувала доповідь «Освіта й формування професії медичної сестри в Польщі».

Тетяна Ніколаєнко-Камишова, доцентка кафедри сімейної медицини Дніпропетровського медуніверситету, у своєму виступі розповіла про проблеми медсестринства у структурі сучасної системи охорони здоров’я, мотивації та оптимізацію підходів до їх розв’язання.

Доцентка кафедри вищої медсестринської освіти, догляду за хворими та клінічної імунології ТНМУ Юлія Данилевич зацікавила учасників конференції темою доповіді «Використання методів ефективної комунікації в роботі медичної сестри з пацієнтами, які потребують тривалого догляду».

Про проблеми та інновації в практичній підготовці медичних сестер розповіла Анна Беднарчик, керівник відділу симуляційного навчання вищої інноваційної школи «Колегіум Мазовія» (м. Сєдльце, Польща).

Актуальною та пізнавальною була доповідь інструкторки інституту охорони здоров’я, державної вищої технолого-економічної школи імені Броніслава Маркевича (м. Ярослав, Польща) Беати Боратин на тему: «Спосіб 4-х кроків у навчанні технічних навичок медсестри».

Про досвід пацієнтів у Польщі, цінності та проблеми догляду, орієнтованого на пацієнта, як новий тренд оцінювання якості системи охорони здоров’я в Польщі розповіла Катажина Вишневська, викладачка факультету наук про здоров’я Радомської школи вищої (м. Радом, Польща).

Пленарне засідання з доповіддю «Роль медичної сестри у навчанні онкологічного пацієнта самостійному догляду за стомою (колоностомою)» продовжила Ірина Грінченко, завідувачка медсестринського відділення Херсонського базового медичного фахового коледжу.

Науковий інтерес викликала доповідь директорки інституту медсестринства ТНМУ, професорки Світлани Ястремської на тему: «Значення наукових досліджень для визначення та розв’язання основних проблем у медсестринстві».

Директорка державної установи «Центр розвитку медсестринства МОЗ України» Катерина Балабанова представила доповідь «Сучасний стан і перспективи розвитку медсестринства в Україні».

Елізабет Берджесс-Пінто, керівниця відділу міжнародного дослідження охорони здоров’я, доцентка кафедри систем охорони здоров’я та сталого розвитку медсестринського факультету Університету Мак’юена (м. Едмонтон, Канада), зацікавила слухачів темою «Навчання різноманітності в медсестринстві».

Професорка факультету освіти Університету Альберти (м. Едмонтон, Канада) Оленка Білаш мовила про зменшення стигматизації ВІЛ серед молоді в Уганді.

Декан медсестринського факультету, професорка кафедри систем охорони здоров’я та сталого розвитку Університету Мак’юена (м. Едмонтон, Канада) Крісті Раймонд торкнулася проблеми розвитку медсестринської освіти через розуміння – як ми ростемо разом.

Радж Нарнавер, доцент кафедри охорони здоров’я та науки медсестринського факультету університету МакЮена (м. Едмонтон, Канада), привернув увагу до теми «Інтервенційні стратегії для покращення збереження анатомічних знань у студентів-медсестер».

Про новітні підходи до підготовки здобувачів спеціальності «Медсестринство» освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр» розповіла Любов Білик, проректорка з науково-педагогічної роботи та післядипломної освіти, завідувачка фельдшерського відділення Черкаської медичної академії.

На завершення конференції професорка Світлана Ястремська підсумувала роботу засідань, подякувала керівництву університету, всім доповідачам та учасникам наукового форуму за активну участь в його роботі.

Формат відеоконференції надав учасникам змогу не лише вербально представити свої наукові здобутки, але й водночас став майданчиком для наукової дискусії, спільного перегляду й плідного обговорення відеофрагментів та наданих презентацій.

Соломія ГНАТИШИН.

Світлина авторки