Навчають учнів іноземної мови

Україна є учасником Болонського процесу, адаптує систему освіти до європейських і світових стандартів, а також формує нову парадигму освіти. Активно впроваджуються новітні технології викладання та широко використовуються мультимедійні засоби. Одним з головних завдань викладачів у цій системі є формування в молоді соціокультурної компетенції, традицій, звичаїв, менталітету, національних особливостей, мови та мовленнєвої поведінки її носіїв. Щоб вивчити мову, насамперед потрібно розуміти менталітет та суспільство, культуру й історію, духовні та психологічні особливості людей, мову яких вивчають.

У Тернопільському медичному університеті навчається 1706 іноземців з 58 країн світу. Студенти адаптовуються до нашого соціокультурного простору за допомогою доброчинних справ і волонтерської діяльності. Волонтери руху «MISERICORDIA» активно допомагають учням Лозівської загальноосвітньої школи у вивчені іноземних мов. Заняття відбуваються щосуботи та тривають майже дві години. Студенти з Польщі допомагають у вивчені польської мови. Англійської ж мови навчають студенти із США, Ірландії, Німеччини, Нігерії, Гани, Конго, Малаві, Єгипту, Тунісу, Кенії, Намібії, Ліберії, Сирії, Кувейту, ОАЕ, Індії та Пакистану. Серед волонтерів – Хан Мохамед, Мацєй Юрчак, Каміль Мажец, Лукаш Хойновскі, Соні Арті, Мруз Дагмара, Мруз Патриція, Хезер Меріан Нтаба, Абделазіз Абдала, Александр Хойнацкі, Лукас Леманчик, Католо Консолет, Мантша.

Живе спілкування учнів з іноземними студентами допомагає прискорити адаптацію в іншомовне та соціокультурне середовище. Дуже важливим аспектом навчання є зіставлення різних мов, культур, традицій, релігій. Саме на їхньому порівнянні можливо віднайти спільні та відмінні риси, спробувати знайти спільні ознаки, точки дотику. Так, порівнюючи дві різні мови, їхні граматики, походження, історичні аспекти розвитку, можна знайти нові методики викладання іноземної мови, які будуть сприяти якнайшвидшому вивченню. Можна дійти висновку про унікальність та неповторність кожного народу, про одну систему цінностей.

Важливою ознакою під час вивчення іноземних мов у системі освіти є також комунікація на рівні вчитель-учень. Повинен бути взаємозв’язок, взаємоповага, вміння спілкування й мистецтво викладання. Під час уроків використовують прямий метод, на відміну від граматико-перекладного методу. Показують учням, що кожна нова мова – це новий світ та нові можливості.

Учитель повинен розуміти учня, прищепити йому любов до рідної та іноземних мов, нації, культури, традицій та навчити бути толерантною людиною у сучасному глобальному, багатофакторному та мультинаціональному світі. А участь іноземних студентів ТДМУ в цьому проекті допомагає юним краянам відкривати світи інших національностей та ментальностей.

Яніна ЧАЙКІВСЬКА

Поділитися...
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin